söndag 6 mars 2011

Feels like vacation!

Hallå! I morse kom jag på att glömde berätta om gårdagen och dagen innan det, de var ganska sköna.
Som ni vet så sov jag över hos Annika på fredagen, tillsammans med Elin och Sanna. Dagen efter (i förrgår då) steg vi upp i tid, alltså klockan 11, för att Annika skulle på dans. Jag och Sanna bestämde att vi skulle sticka till stan, mest för att komma ut lite innan jag kulle hem till min farmor och farfar runt 4 tiden, så skulle Annika komma senare. Vi hade jätteskoj, men det blev inte alls som jag hade tänkt mig.
Först gick vi in på kicks för Sanna skulle kolla om de hade fått in några produkter, men just nu kommer jag varken ihåg vad det var för några produkter eller om de fanns där. Sen sa vi att vi skulle in på New Yorker, men på vägen dit (låter som om det är flera kilometer!) gick vi snabbt in på Life och sen till Akademibokhandeln istället, de hade rea. Konstigt nog hittade jag en bok, som den bokmal jag är... en av Stephen King, "Liseys Berättelse". Sanna köpte två: "Borta med Vinden" och "Eskil", hoppas Eskil är bra - it would make my dream come true! Efter det åt vi toasts på Red Fellas, fillibabba! Till slut kom vi till New Yorker, där jag köpte ett plagg, en beige-brun tunika/klänning med vita små sprickar och ett smalt vitt skärp. Jag vet inte exakt vad Sanna köpte, men det var en massa underkläder och någon tröja, jättefint alltihop! Sen gick vi in på HM där jag köpte en tunn top-aktig sak som jag såg för två veckor sedan, grå-grön med lite fickor på.



Sen hittade jag ännu fler saker som jag också vill ha...



När jag kom hem åt vi ris och kyckling i sötsur sås och sedan glass till efterrätt. Då kom mina kusiner också, blev ett litet ståhej när de skulle sova, annars gick det väl rätt så bra.

Igår (söndag) pluggade jag hela dagen, skrev min bokrecension av "Anne Franks dagbok", men tyckte så synd om min farmor och farfar när jag och Anton inte umgicks särskilt mycket med de alls.


(Angående rubriken, ja mina föräldrar är i Sälen hela denna veckan, de åkte tidigt på lördag morgonen. Så nu äter och sover vi inne hos vår farmor och farfar, skönt att slippa laga mat själv men jag hade gärna velat sova i min egen säng. Så nu känns det som lov, speciellt när farmor hela tiden försöker få en att trycka i sig glass, godis, läsk och kakor. Som om det behövs!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar