onsdag 9 mars 2011

That's Right!

Tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg för idag och gårdagen.
Som ni vet var det den internationella kvinnodagen igår, vilket vi såklart firade. I skolan fick vi semlor, inte de godaste men de dög. Sen när man kommer är man tvungen att göra klart analysen som man medvetet sköt upp... men när man ser farmor i köket fritera munkar, kan man inte annat än bli klar. De hade någon sorts sylt i mitten och sen ytan lite lätt frasig med socker på. Det är tydligen en tradition i Slovenien! Det var supergott och efteråt spelade jag bingo för första gången i mitt liv, ganska mysigt. Sen visade Anton mig ett spel, Minecraft, verkade jättetråkigt.



Efter skolan åt vi direkt (kommer hem klockan 5 på onsdagar, efter matten på Borgarskolan), ris med kycklingfilé i någon curry/mango chutney sås, riktigt gott! Sen blev jag helt ensam, Anton gick hem för att spela X-box och farmor och farfar gick till sina "kompisar". Ända sedan dess har jag spelet Minecraft, jag vet att jag precis sa att det verkade sjukt tråkigt, men när man väl börjat kan man inte sluta... det är så sorgligt!
Men jag tittade faktiskt igenom alla mina egobilder, och då menar jag verkligen alla! Hittade faktiskt några fina...



... snarare jättefina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar