fredag 18 mars 2011

My Bad!

Jag har tydligen haft väldigt dålig uppdatering denna veckan... hoppsan! Men det värsta av allt är att jag inte ens har en ursäkt för det, synd om mig.
Nej nu ska jag berätta om min vecka.

Måndag:
I måndags var det en ganska konstig dag, men riktigt kul! Jag vet inte varför men hela klassen var alldeles flummiga, alla tyckte vi var skitstöriga...
Sen när jag kom hem skrev jag lite på min analys till tisdag, mycket lite!

Tisdag:
På tisdagen hade vi en väldigt tråkig dag, 4 lektioner med samma lärare... Men vi jobbade med konsumentekonomi, som vi hade redovisning på idag, de två första lektionerna. Sen hade vi redovisning om färglära på bilden, fast det blev inte så mycket av det eftersom vi alla tydligen hade många felkällor. Vi hade idrott där vi spelade basket, kul men ansträngande och sen hade vi de två sista lektionerna där vi tittade på en dokumentär om de 7 filmerna vi har skrivit analyser till. Som sagt...

Onsdag:

Idag hade vi nationella i NO: Biologi! Kunde kanske förberett mig något lite mer än vad jag gjorde, men jag kan inte garantera att det skulle gått mycket bättre...
Sen skulle jag som vanligt iväg till Malmö Borgarskolan för att gå på mattelektion, klockan kvart i 3. Där var det en stilla lektion, vi satt ner i 1 och en halv timme och lyssnade och skrev av, dessutom kunde man redan det mesta sedan 8:an.
På kvällen stack jag och mamma till Stoff & Stil för att köpa tyg till min tunika jag syr på sy slöjden (jersey-tyg, om ni vet vad det är). Det blev himmelsblått!

Torsdag:
Nu var det dags för den årliga Kängru-matten! Nja, riktigt så kul är det inte, men det är bra mycket bättre än en vanlig skoldag. Det går ut på att du typ tävlar mot alla och ingen, först har du ett matte-test på en timme, sen är där andra konstiga aktiviteter. I år hade vi tipsrunda, formelomvandling, spel och så skulle du komma på olika sätt att räkna ut vilken höjd ett stort träd hade (på skolgården). Fast efter lunch är det vanliga lektioner igen och gissa vad, vi hade matte!
Väl hemma igen var man tvungen att stressa med konsumentekonomin eftersom du skjutit upp det hela veckan och inte jobbat särskilt effektivt på någon av lektionerna...

Fredag:
Phille är sjuk idag (vi arbetade tillsammans på konsumentekonomin), så vi redovisade inte. Till en början var vi bara 7 i klassen, men sen blev vi 10. Men av de i min grupp var bara 4 där (inklusive mig själv), så vi skulle vara 4 stycken på syslöjden. Skulle bli jättetyst hela lektionen. Men det var faktiskt ganska skönt, vi kunde få extra mycket hjälp och hann göra ganska mycket faktiskt. Vi får väl jämföra om två veckor, när vi har syslöjd igen.

Som ni märker, en väldigt ineffektiv vecka. Och den är inte över än!
Idag ska jag bara vara hemma och göra ingenting, jag skulle egentligen behövt rensa min garderob, men det slutade med att jag rensade min spotify-lista istället...
Men imorgon är det rullande köttbullar på språng! Först ska jag vara på församlingshemmet klockan 10 till halv 1. Därefter ska jag vara i stan 1 för att kolla mina fötter (jag går snett, schh!) och sen direkt efter det ska jag på fest hos mina gudföräldrar.


Nej, nu ska jag ta en titt på min garderob och kanske sätta på en film senare. Blev lite långt inlägg... kanske, men jag kompenserar för alla de andra dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar