torsdag 24 februari 2011

Food - one of life's greatest pleasures

Ja, dagen idag var inte särskilt effektiv. Ställde klockan på halv 12 men försov mig till 2... såklart! Vid den här tiden skulle jag egentligen redan varit på väg mot busshållplatsen. Så istället gav jag mig av vid kvart i 3 och tog 170:an 8 minuter över. Det gick ju bra, men när jag sedan skulle byta buss vid Lund LTH åkte bussen ifrån mig. Inte förrän jag kommit på nästa 166:a tjugo minuter senare, insåg jag att jag hade tagit fel buss, jag skulle tagit 166:an på andra sidan. Så då jag skulle kommit till centralen kom jag till Södra Sandby! När bussen stannar mitt ute i ingenstans (kändes det som) tar jag samma buss tillbaka igen, fast den går tydligen ända till Staffanstorp. Men det gör inget tänkte jag, eftersom jag varit i Staffanstorp förut och vet på ett ungefär hur det ser ut där. Som sagt så kände jag igen mig, mer än väl, men jag kunde inte hitta busstationen med bussarna som går till Malmö. Till slut gav jag upp, när jag knappt kunde varken gå eller sluta hacka tänder. Då ringde jag min mamma... jag vet jätteynkligt, men jag ville verkligen hem.

Nu sitter framför TV:n och glor på Simpsons tillsammans med min bror. Iklädd ännu mer än igår; linne, polotröja, tights, strumpor, inneskor och min Onepiece över det, direkt efter att jag kom hem hade jag även mina tumvantar på mig. Allt för att sluta frysa. Men nu är jag varm igen och har börjat inse att det redan är fredag imorgon! Sportlovet är snart över! So sad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar