lördag 26 februari 2011

Härliga Lördag

Det stämmer bestämt inte, jag sitter och pluggar på en lördag! Just nu håller jag på med atomkemi, förklarar vad en "valenselektron" är och vad den gör... visst låter det kul?
Idag, sådär två dagar innan vi börjar skolan igen, märker man att man skulle ha pluggat någon gång mitt i veckan i alla fall. Det suger att behöva göra allting dagen innan! Och det är inte lite heller...
På måndag ska vi då lämna in detta arbetet om atomkemi och atom- och kärnfysik, men även en debattartikel som handlar om Förintelsen och ett skriftligt utdrag av en muntlig redovisning, som vi såklart ska redovisa antingen på onsdagen eller på fredagen. Till på tisdag och onsdag ska vi ha gjort frågorna 1-4, 10, 5-9, 11 och 16 inom Ekonomi och jag ska även ha gjort klart ett helt mattesteg som jag knappt börjat på. På torsdag har vi Nationella prov i Matematik, muntligt i grupper om 3 eller 4 samt ett skriftligt förhör på problemlösningar med hjälp av Förändringsfaktorn. Sist men definitivt inte minst har fredagen, då har vi prov på Ekonomi och en deadline på ett Teknikarbete. Det är bara första versionen, men eftersom det både är svårt att hitta fakta om hissar och att koncentrera sig på lektionerna har man rätt så mycket kvar.
Tror jag fick med allting nu... förlåt om det inte är ett speciellt roligt inlägg idag, men jag var bara tvungen att få det ur mig. Jag lovar att skriva ett bättre imorgon, ska försöka i alla fall. Min katt stöttar mig och sinkar mig, genom att bara vara sig själv. Han gillar min dator, den är varm...




Jag kan ju nämna att vi ska ha gäster ikväll, vilket betyder att du måste fixa dig någorlunda. Men eftersom det inte är mina gäster, är det snarare bortkastad tid som jag kunde ha använt för att plugga istället. Men jaja, man får väl hoppas att någon av lärarna är sjuka, så att vi kan skjuta lite på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar